PRZYKŁADY ZABAW OCZEPINOWYCH
RZUCANIE WELONEM I MUCHĄ
Panna młoda staje w kręgu zaproszonych panien lub pań stanu wolnego. Powinna mieć zasłonięte oczy. Panny lub panie stanu wolnego tańczą w kolo Panny Młodej i kiedy muzyka ucichnie Młoda Mężatka rzuca welonem lub bukietem. Analogicznie sytuacja dotyczy kawalerów. Pan Młody rzuca tym, co ma pod szyją, czyli musznikiem, muchą lub krawatem. Kawaler, który złapie muchę zostaje nowym Panem Młodym. Na zakończenie Nowa Para Młoda zatańczy swój pierwszy taniec 🙂
TANIEC Z MARYNARKAMI
Wybieramy 6 par (może być więcej). Podstawą tego konkursu jest to że panowie musza mieć założone marynarki. Konkurs polega na tym, że pary mężczyzna i kobieta tańczą przy muzyce, w momencie kiedy orkiestra przestanie grać, panie pomagają przełożyć panom marynarkę na lewą albo prawą stronę( na zmianę) Ostatnia para odpada. Na koniec zabawy para młodawręcza nagrodę parze która wygra konkurs.
GORĄCE KRZESŁO
Do konkursu staje około 6 osób, które ustawiają się wokół ustawionych krzeseł. Krzeseł jest zawsze o jedno mniej niż osób biorących udział w konkursie. Przy każdej przerwie w muzyce „zawodnicy” zajmują wolne miejsca. Osoba, dla której nie starczy miejsca odpada. Ostatni pozostający na parkiecie wygrywają. W zależności od wersji zabawy może ona się odbywać w różny sposób np.: Na krześle należy usiąść z osobą lub fantem, który wymieni orkiestra (krawat, kucharka, rajstopy…)
TANIEC Z PARĄ MŁODĄ
Inaczej Taniec wykupny – ( zbieranie pieniędzy do welonu ) np. na wózek. Para młoda rozpoczyna taniec jako pierwsza. Goście biorący udział w tej zabawie mogą tańczyć tylko z Parą Młodą. Aby zatańczyć z Panem lub Panią Młodą goście wrzucają pieniądze do koszyka lub welonu które trzymają świadkowie. Jeśli widzimy że zainteresowanie jest małe a goście przestają podchodzić do Pary Młodej i rzucać pieniądze wtedy skracamy taniec.
TEST ZGODNOŚCI
Parą młoda siada na krzesłach tyłem do siebie, w rękach mają kartki. Ona ma 2 kartki z napisem: „ja” i „on”. Młody ma z napisami: „ja”, „ona”. Orkiestra zadaje pytania typu: „kto pierwszy powiedział kocham cię”, itp. Para odpowiada na pytania podnosząc do góry kartki jednocześnie, z wskazaniem JA lub ON/ONA
KARETA
Do gry zapraszamy 9 osób różnej płci, które wcielają się w kolejne role: 4 osoby- karety, 2 konie, 1 woźnica, no i oczywiście Król (Pan Młody) i Królowa (Pani Młoda). Każdy musi zostać poinformowany kim jest. Zabawa weselna polega na szybkim reagowaniu na słowa opisujące poszczególne części lub osoby z karety (należy wstać i obiec szybko krzesło, na którym się siedzi). Za nie zareagowanie na słowo dostaje się karę. Karę otrzymuje ten który nie zareagował i nie obiegł krzesła lub zrobił to z dużym opóźnieniem np. Król (czyli Pan Młody reprezentujący Króla). Liczymy u każdego ile ma zagapień i ten który będzie miał najwięcej to wypija … 😉